Agențiile de publicitate la un pas să cîștige meciul: mari șanse să modifice ”Ordonanța Voiculescu”!


Supranumită ”Ordonanța Voiculescu”, pentru că televiziunile Intact au fost cele care au inițiat-o, măsura prin care banii de publicitate TV ai clienților nu mai treceau prin agenții, scoțîndu-i pe publicitari din sistemul de facturare și afectîndu-le rebate-ul, are mari șanse să fie schimbată.

Unul dintre oamenii din industria de publicitate din România, aflat la o conferință internațională, și-a anunțat astăzi informal partenerii că ”lucrurile s-au rezolvat!”.

”Se așteaptă ca Ordonanța să fie modificată astfel încît clientul să poată opta să treacă fluxul financiar prin agenție, exact ca înainte de Ordonanță”, a explicat cineva din România. Neoficial, informația că ”schimabrea e iminentă” a fost confirmată din mai multe agenții de media.

Împotriva ordonanței s-a făcut un lobby intens, intern și internațional. Trecută prin guvern în noiembrie 2012, ea funcționează, practic, de mai puțin de un an de zile, dacă se ia în calcul momentul din care devenit operațională prin încheierea contractelor anterioare ei.

Radu Florescu, președintele UAPR, forul agențiilor de publicitate, ar fi avut o întîlnire cu Victor Ponta, care ar fi agreat schimbările. Alte voci din agențiile românești sînt ceva mai sceptice, spunînd că “promisiuni s-au mai făcut, dar lucrurile au rămas pe loc”. UAPR tocmai primise un refuz de la Bruxelles care le transmisese publicitarilor că ”e o problemă internă”.

 

Cătălin Tolontan